Известие

Collapse
No announcement yet.

156фл 2.4 жтдм

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Колега Satanism,
    виждам, че си си направил труда да проучиш моделите на JTD моторите. Затова смятам да се възползвам наготово от знанията ти (ако нямаш нищо против )
    Та в какво се изразява разликата между 1.9 M-JTD 140h.p. и 150h.p? Знам, че и двата имат еднакъв максимален въртящ момент(305Nm). Също така и двата са 16 клапанови. Не знам турбините, ЕКУтата и софтуерите им дали се различават.
    Ако знаеш, да внесеш малко яснота.
    Благодаря!

    Comment


    • #47
      --------------------------------------------------------------------------------

      The first 1.9 JTD M-jet was rated at 140 PS/225 lb/ft in the 147 and 156, it was factory remapped to 150 PS/ 225 lbs/ft for use in the GT, some 147s and some of the very last 156s. It was badged "JTD 16V M-jet". (M-jet=Multijet)

      It was then revised with different injectors that could inject fuel up to 5 times per stroke (3 on the M-jet), a new common rail and different ECU map. It was renamed "JTDm 16V" (m=modificato) and it makes either 150 PS/225 lbs/ft or 170PS/258 lbs/ft and has a lower CO2 figure (although bizarrely this didnt change in the 147).

      This engine is used in 147, GT and 159 (with dpf) but NOT the 156. It is badged "JTDm 16v". Some GT JTDm 16Vs are just badged "JTDm" and just to confuse things there is a "JTDm" in the 147 but this 8V. So "JTDm" on the 147 means 8V and on a GT its 16V whether it says so or not. The 156 ONLY got the multijet (both the 140 AND the 150) NOT the JTDm. Some 156 JTD M-jet 16Vs were just badged "JTD M-jet"

      The change from JTD M-jet to JTDm was the 2006 model year.

      Източник: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...ml#post2645484



      Ето един пост по темата, доста изчерпателен.Дискусията надолу, също полезна за доизясняване

      Между 140 и 150те коня на М-Джета разликата е само софтуера, както подозирах и аз....разликите идват после при преминаването към ЖТДм...
      Last edited by Satanism; d.m.y г., 23:49.
      156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

      OEM & Ventura Garage
      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

      Comment


      • #48
        Много благодаря за бързия отговор!
        А случайно да си срещал някъде из нета графики на въртящия момент от оборотите за различните мотори(*JTD*)?

        Comment


        • #49
          Не, аз поне такава информация не съм срещал...и честно казано едва ли ще се намери такава, освен ако някой не си е поствал дино-графиките, но там обикновено има промени(обикновено се мерят чипнати коли) освен това има загуби и ще се различават от фабричните стойности.
          156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

          OEM & Ventura Garage
          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

          Comment


          • #50
            Това, че някой е написал нещо в алфаоунър не го прави абсолютната истина на света. По принцип JTD е съкращение от UniJet Turbo Diesel. И работи с 2 пръскания на цикъл. Multijeta (m-jet) пръска 5 пъти на цикъл (няма токова нещо с 3). Затова и е "мулти". При мултиджет II пръсканията са 8. За съжаление JTD M-jet и jtdм е едно и също нещо (като второто се изписва доста по-кратко). Въпрос на брандиране. Както има смяна на табелките TI при 156/147 и 159.

            http://www.fptmultijet2.com/eng/up-t...injections.php

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от pooh Покажи съобщение
              Това, че някой е написал нещо в алфаоунър не го прави абсолютната истина на света. По принцип JTD е съкращение от UniJet Turbo Diesel. И работи с 2 пръскания на цикъл. Multijeta (m-jet) пръска 5 пъти на цикъл (няма токова нещо с 3). Затова и е "мулти". При мултиджет II пръсканията са 8. За съжаление JTD M-jet и jtdм е едно и също нещо (като второто се изписва доста по-кратко). Въпрос на брандиране. Както има смяна на табелките TI при 156/147 и 159.

              http://www.fptmultijet2.com/eng/up-t...injections.php
              За съжаление не си прав тук, или поне не изцяло....JTDm моторите също са Multi-Jet мотори-тук съм съгласен, но с JTDm моторите идват разни промени, които за 15ти път пиша в тая тема, и затова не всички мулти-джет мотори са ЖТДм.При ЖТДм моторите се използва вече ЕДЦ16Ц39, влиза Евро4 стандарта, налягането в рейла става 1600 бара, докато при първите мулти-джетове тея неща ги няма(тоест до 2006г.).Именно затова се вкарва и термина Модификата. ЖТДм мотор, с 1600 бара налягане и т.н не се слага изобщо в 156, слага се само в ГТ и 147 от 2006г. и в 159ките(+там брери, спайдъри и т.н).МултиДжет-2 двигателите идват доста по-късно от ЖТДм двигателите...
              Last edited by Satanism; d.m.y г., 08:49.
              156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

              OEM & Ventura Garage
              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от pooh Покажи съобщение
                Това, че някой е написал нещо в алфаоунър не го прави абсолютната истина на света. По принцип JTD е съкращение от UniJet Turbo Diesel. И работи с 2 пръскания на цикъл. Multijeta (m-jet) пръска 5 пъти на цикъл (няма токова нещо с 3). Затова и е "мулти". При мултиджет II пръсканията са 8. За съжаление JTD M-jet и jtdм е едно и също нещо (като второто се изписва доста по-кратко). Въпрос на брандиране. Както има смяна на табелките TI при 156/147 и 159.

                http://www.fptmultijet2.com/eng/up-t...injections.php
                ..тоя с барабана ме изкефи максимално...добре показано за такива като мен с малко познания по въпроса
                По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от pooh Покажи съобщение
                  Това, че някой е написал нещо в алфаоунър не го прави абсолютната истина на света. По принцип JTD е съкращение от UniJet Turbo Diesel. И работи с 2 пръскания на цикъл. Multijeta (m-jet) пръска 5 пъти на цикъл (няма токова нещо с 3). Затова и е "мулти". При мултиджет II пръсканията са 8. За съжаление JTD M-jet и jtdм е едно и също нещо (като второто се изписва доста по-кратко). Въпрос на брандиране. Както има смяна на табелките TI при 156/147 и 159.

                  http://www.fptmultijet2.com/eng/up-t...injections.php
                  Евала! По-нагледно обяснение на технологията не бях виждал
                  Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
                  Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
                  Lancia Ypsilon '02

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                    За съжаление не си прав тук, или поне не изцяло....JTDm моторите също са Multi-Jet мотори-тук съм съгласен, но с JTDm моторите идват разни промени, които за 15ти път пиша в тая тема, и затова не всички мулти-джет мотори са ЖТДм.При ЖТДм моторите се използва вече ЕДЦ16Ц39, влиза Евро4 стандарта, налягането в рейла става 1600 бара, докато при първите мулти-джетове тея неща ги няма(тоест до 2006г.).Именно затова се вкарва и термина Модификата. ЖТДм мотор, с 1600 бара налягане и т.н не се слага изобщо в 156, слага се само в ГТ и 147 от 2006г. и в 159ките(+там брери, спайдъри и т.н).МултиДжет-2 двигателите идват доста по-късно от ЖТДм двигателите...
                    Аз пък ти казвам, че "м" в JTDm не значи "модификата", а значи мултиджет. Поста на Гунчо от алфаоуънр за мен не е довод и доказатество за това. Да, има ги тези промени в моторите, но те не се обозначават с това "м". НЯМА 147 и ГТ с мотор от 159! Мотора е абсолютно идентичен с този в 156 (говорим за 1.9 150 коня). Има разлика едиствено при 147 Дукати корсе /ГТ QV в дюзите и помпата.

                    Comment


                    • #55
                      Е да де - три впръсквания за изгаряне на саждите вместо едно - малко мощност отгоре, опазване на околната среда, т.е. Евро IV и V
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от pooh Покажи съобщение
                        Аз пък ти казвам, че "м" в JTDm не значи "модификата", а значи мултиджет. Поста на Гунчо от алфаоуънр за мен не е довод и доказатество за това. Да, има ги тези промени в моторите, но те не се обозначават с това "м". НЯМА 147 и ГТ с мотор от 159! Мотора е абсолютно идентичен с този в 156 (говорим за 1.9 150 коня). Има разлика едиствено при 147 Дукати корсе /ГТ QV в дюзите и помпата.
                        Добре, защо тогава има два типа ангренаж за ГТ 1.9 150ксм, по-дълъг и по-къс, като мотора е идентичен?


                        Ако случайно си прав и имаш някакво доказателство за това, веднага съм готов да се извиня, между другото....и междувременно търся някакъв материал, който да те убеди в моята теза


                        Meжду другото, пуснах едно писмо до Алфа Ромео(не българското) по въпроса, да видим дали и какво ще кажат
                        Last edited by Satanism; d.m.y г., 10:41.
                        156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                        OEM & Ventura Garage
                        http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                        Comment


                        • #57
                          156 - s pompa до 1450bar. JTDm - са с нова помпа за по-високо налягане и някои други неща. Един вид скок към новите разработки на комън рейл с налягане 1800bar. и Евро 5
                          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                          156 1.8TS 16V (01.2001)
                          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                          0879369082

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                            Добре, защо тогава има два типа ангренаж за ГТ 1.9 150ксм, по-дълъг и по-къс, като мотора е идентичен?
                            Добре де, аз защо не откривам друг ремък за 147/156/ГТ 1.9 jtd 16V освен ОЕМ 55189677 L=1896

                            ПП Сори, гледам другия ремък.
                            Last edited by pooh; d.m.y г., 07:30.

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от pooh Покажи съобщение
                              Добре де, аз защо не откривам друг ремък за 147/156/ГТ 1.9 jtd 16V освен ОЕМ 55189677 L=1896
                              Незнам бацко за кво спорите ма за Крос Вагона го дават така ангренажа Евро 3 198зъба ремъка, Евро4 199 зъба. Демек въпросните ангренажи се слагат както следва:
                              Attached Files
                              Last edited by thecleaner; d.m.y г., 02:04.
                              Fiat Punto 1.4GT 1996
                              Hyundai Tucson 2.0 2007
                              Renault Clio 1.5 2019

                              Comment


                              • #60
                                Mи спорим си, ей така....щото аз съм овен ..пък ако и истината стане ясна накрая-супер
                                156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                                OEM & Ventura Garage
                                http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                                Comment

                                Working...
                                X